Thursday, December 30, 2010

Fikiran Bercelaru, Emosi Terganggu, Jiwa Kacau...

Seronok gak letak title yang penuh ngan skandal nie....hehe. So, kali ini teka apa yang dimaksudkan... Lin dan Moi mesti tau!

Semalam kami bertiga gi kelas aerobik di kolej seperti biasa. Masa tukar kulit dari kurung ke baju sukan aku dah perasan satu mende..... tudung aku memang tak masuk lansung dengan baju aku. Cuba bayangkan (ikutla nak tutup mata ke idak) aku pakai seluar grey brand Adidas, Baju hijau brand koperasi SMK SS17 dan part tudungla yang paling menyampah untuk di explain! warna coklat brand Annur.

Ya Allah, sebagai usahawan tudung yang agak nak berjaya, perkara ini memang sangat2 mengganggu fikiran, emosi dan jiwa aku! Ikutkan nak jer aku amik satu lagi tudung baru semata2 tuk mematchkan tudung dan baju supaya aku nampak bergaya dalam kelas aerobik tu. Tapi aku dah amik 2 tudung dalam bulan ni jer. Rasa macam melampau la plak. So, aku belasah jela tudung tu.

Belum lagi sampai klimaks citer! Bila aku masuk gym... jeng jeng jeng.... disitu sangat2 terserlah ketidak padanan baju, tudung dan seluar ku.... sebab sepanjang2 dinding penuh ngan cermin. Tetiba rasa gemuk dan macam2 mende yang negatif ngan keterampilan aku. Oh, tidak! Apa2 pun fitness still maintain walau pun jiwa kacau! Start today aku akan stand by tudung hitam always dalam keta, tak kira la hari tu nak g gym atau tidak.


lin - match baju dan tudung, najwa-no comment, aku-memang tak puas ati...moi - steady jer

Moral of story - prepare, prepare, prepare! Kalau tak prepare pun OK jer sebenarnya tuk kes2 yang terpencil macam aku ni. Tapi rasanya lebih gembira dan puas hati kalau kita lebih bersedia....!

No comments: