Tuesday, January 18, 2011

Hampir Pasti Dengan Apa Yang Patut Dimiliki!

Cuti-cuti Malaysia ni ... memang malas tul nak update blog. Mandi pun tak basah, makan pun tak kenyang, tidur pun tak lena..... (Terbukti aku giler keje!) Hari ni, aku gagahkan juga diri....takut ada orang rindu-rinduan especially peminat setia aku yang dok kat Taman Banting Baru merangkap teman berkaraoke! Kih kih kih

Hari ni perjalanan aku panjang dan memusing2.... Hampir 5 jam aku drive. Kalau ikut highway PLUS aku rasa dah sampai sempadan Thailand! Pelupa punya pasal... meninggalkan hasil dagangan di tempat kerja, dan hari ni berjanji-janjian lak nak bawak ke Subang Jaya.... Pagi2... takdela pagi sangat lebih kurang kul 9 lebih zoom ke Banting.... Berteman abang sweet dan pemalu konon.................. diimport khas dari Hot FM..... ^__^

Lepas barang dagangan berjaya di ambil... Saja gatal ke Pekan Banting lalu ikut jalan Pantai Kelanang, Pantai Morib then sampai ke pekan Banting....weiiii, aku dah tau mana diorang shooting part naik bot dalam Cuti-Cuti Cinta...tak sia2 aku belasah jalan yang seram lagi sunyi ni..(: Terus ke highway KESAS sebab nak ke SACC Mall.... Aku sebenarnya nak beli satu blouse batik berwarna biru yang aku rasa cantik sangat kalau dipadankan dengan skirt labuh putih yang aku beli 2 tahun lalu tapi tak pernah pakai..... Sesampai kat sana, aku gi kedai tu..... TAPI... nape blouse tu nampak tak cantik lak!..... Aku dijampi ke 2 minggu yang lalu, dan minggu ni jampi dah abis stok? Terus terpadam nafsu aku.....! Pe hal selamat duit aku RM135.... Nyaris2 jer aku nak beli jam Swatch ngan duit tu.... Tapi aku dah ada jam.... Takkan aku nak pakai 2 jam di kedua2 tangan?... Aku rasa aku masih terkawal dan boleh mengawal segala2nya... even surprise yang datang dari pelbagai arah....

Dan bila nak balik, aku singgah jap kat kedai elektronik..... Dan disitu hatiku tertarik pada... jeng jeng jeng.... abang penjaga kedai... ? oh tidak...tidak... Kamera Nikon... (eh Nikon ker....?) ntah pe modelnya.... Aku memang dah lama menyimpan hati nak memiliki kamera yang seumpamanya... Tapi harganya.... ish ish ish.... tapi setelah diberikan galakan dari bisikan2 yang tak tau dari mana datangnya,,, Aku rasa aku tahu apa yang aku patut miliki tahun 2011 ini..... Lagi-lagi aku skang takde selera nak makan..... So, duit tu leh simpan wat beli kamera...... campur duit kutu kott..... (bagi aku 2 bulan berturut2 ek rakan2 yang dikasihi...)...

Aku nak beli kamera itu guna CASH tanpa mengeluarkan mana-mana simpanan.....Pasti boleh!
Apa2 pun..... Hendak seribu daya, Tak hendak seribu dalihhh..... So, jangan putus asa, PLEASE!

No comments: