Saturday, January 29, 2011

...Mungkinkah Yang Terakhir..?

Setelah difikirkan masak2.....
Setelah difikirkan penat, letih, lelah, jerih.....
Setelah dibuat congak, tambah, tolak, darab dan bahagi...
Setelah dibuat perhitungan yang melibatkan hati dan perasaan...
Aku rasa......
AKU PATUT BERPINDAH KE BANTING!

Rasanya aku dah naik bendera putih tanda surrender....
Tak larat nak drive ulang alik 1 jam dari Puchong ke Banting....
Jalannya teruk.... Keta jadi comot, lintang pukang...
dan yang paling penting aku dah lama tak mengasah skil memasak...
dahla memang tak pandai memasak... bertambah2 la tak pandai .....
dan semuanya husben buatkan....
memang rasa failed tahap gaban jadi isteri....
kul 8 malam mata macam ditarik-tarik.....
NGANTUK!!! Aku semulajadinya memang ala-ala Sleeping Beauty...

Dan hari ni aku ke stadium MPSJ... berjaya lagi jog 1200m, berjalan 1600m....
mengamati suasana di sani.... banyak kenangan di sini...
di sini la aku tengok ex students kesayanganku....
berlari, berjalan pun banyak sebab tak lalu nak lari,
meng'gedik's, memberi sokongan, menjerit dan bergosip...^__^
...Mungkinkan hari ini hari yang terakhir untuk aku merasai suasana itu...?
Iskkk...Sedeyla plak......Macamla nak gi oversea futher study kat Switzerland
Padahal kat Kolej Matrikulasi Selangor, Mukim Jugra, Banting, Selangor, Malaysia....Cehhhhhh....

2 comments:

lin said...

hahaha... part last tu agak touching la... biase le. cikgu.. mcm mane pon sure dok tingat2 kat anak murid kan... so, ape solution? x-bibik?

siti norhana said...

aku rs cam sure akan pindah februari. dh jumoa x-bib dan dier pun nak sgt2...(tapi ko jgn ckp lg kat org tu...bib aku ni bukan leh caya sgt..) so isnin teman aku jenguk2 kuaters?