Friday, February 25, 2011

Why 'Life With a View'

Aku sebenarnya dah plan nak citer macam mana aku dapat idea namakan blog aku Life With a View.

Idea ni sebenarnya datang dari sebuah filem romantik yang bertajuk Room With A View. First time tengok di TV berapa ntah (yang pasti bukan TV7, TV8, TV9 atau TV Al-Hijra) pada tahun 2000++. Dah lama.... Dan masa di USM, kalau gi library bahagian video memang video ni la aku pinjam. tengok banyakkkkkkk kali. Memang banyak dan tak tipu. Aku ada video nya aku download dari YouTube. Aku ada e-booknya. Dan aku hampir-hampir beli novelnya di MPH. Tapi seperti biasa husben aku suka menghalang walaupun aku nak beli guna duit aku sendiri. (Aku pasti akan beli! dan aku memang degil!)

Muvie ni adaptasi dari novel yang ditulis pada tahun 1908 oleh E.M Foster

Ni poster Muvie yang aku suka tu. Year 1986.Best picture tu!

Pakcik Foster memang tak hensem (terus terang cakap. Takde ayat2 berlapik) Tapi romantic gilerrrr.... i luv u!
Ada dua versi muvie tapi aku lebih suka versi pertama... that gurl so cute, so sweet, so adorable and that guy make my heart melt...*sigh*

Antara scene yang aku suka, suka, suka... sangat suka!

Dalam scene ni, her fiance bz baca buku dan diorang berdua main tickle2 ibu jari kaki....Sweetnya!

Ada lagi satu scene ending yang memang sangat2 best sebab akhirnya diorang kawin dan honeymoon di tempat pertama diorang jumpa.... tapi gambarnya kategori 18sx. Tak sesuai letak kat belog aku. Belog orang lain ok kot....hehe

So. itu la sebab aku letak title blog Life with a View... Tukar Room jadi Life... Takkan nak letak Room lak kan...? Dan aku memang sangat menggilai, menjiwai, mendalami, menikmati citer ni... baca novel dier mesti lagi best! Kalau la ada sapa2 nak hadiahkan mesti lagi best kan...

3 comments:

Anonymous said...

hahaha...gitu ghupenye... nak tgk gak..!!!

**lin**

Anonymous said...

apasal aku tak tau pun pasal cite ni...
aku gi gak library usm tgk movie... ko tau aku tgk cite apa???
PRETTY WOMAN... berkali-kali aku tgk dgn geng geng matrik n 1st year... tak boring langsung!!! ade buku ke cite ni??? mcm best jekk.. apa kata kita gi MPH carikkk????? hehehehe



nits

Ana said...

hari tu aku siap email MPH ... tak sume MPH ada simpan stok buku ni.... hari tu ada kat MPH Mid Valley dan MPH One Utama jer..... kena tepon dulu. kalau idak mau merata MPH kena carik....

jap tengah pikir mana aku simpan video nya? jangan kata di hard disc PC aku yang dah bengong tu... uwaaaaa....

nits, ko tak tau sebab aku je yang pinjam. aku layan sorang2 video ni (bukan cd o dvd) tapi tape besa bagak tu....