Friday, March 25, 2011

Isi Minyak Macam Siput Sedut

Hari Rabu yang lepas... Besa la entri tertunda. Banyak sangat citer terkumpul, tapi citer la gak sebab akan menjadi pengajaran dan suri teladan pada yang membaca dan yang dipaksa baca.Eh, apa tadi? Ooo Rabu lepas gi la isi petrol kat tempat feveret - Petronas Kanchong Darat. Cintaila Barangan Buatan Malaysia kan?

Pastu besa la, sesi berebut2 petrol pam akan terjadi sebab aku isi time peak hour. Petang. Dan terpaksala queue. Depan keta aku ialah keta Proton Wira Hensem yang lebih hensem dari ownernya. Ta kesah la kan sapa yang paling hensem. Tapiiiiiiiii... time dier isi petrol Ron 95 tu, Masyaallah lambat giler macam siput. Sian siput! aku rasa ada banyak lagi menatang yang lembap dan lengai di alam semesta ni tapi siput gak yang menjadi idaman Malaya.

Aku dan rakan setugas (nasib aku bawa rakan setugas)... stat la membebel dan mempersoalkan kredibiliti sorang lelaki yang ta sehensem ketanya mengisi petrol. Memang giler ah kami membebel-bebel kan. Dan untuk pengetahuan sumer...membebel-bebel memang best kalu secara berjemaah. Sapa setuju ngan aku sila angkat ibu jari kaki...

Bila dier abis isi petrol... Jeng Jeng Jeng... turn aku lak. Dannnnnnnn.... memang lembap giler petrol tu kuar. Rupa2nya tekanan petrol rendah!!!! Dan tika itu aku menjeling manja pada keta Proton Waja yang tengah queue kat belakang Savvy aku. Sah...Sah...Sah... dier pun akan membebel dan aku rasa aku macam tau je apa yang dier bebelkan kerana die sorang lelaki...

"Apa la lembap sangat gurl comey depan ni isi minyak,
PEREMPUAN MEMANG MACAM TU..."

Aku tau la......Lantak, berdosa kau! Tapi leh tak aku anggap itu sebagai balasan dari Allah atas segala bebelan aku wat sebentar tadi. Kita kira 0 - 0 ye owner Wira.....?

5 comments:

lin said...

huh.. kalu ko tesempak lagi ngan owner keta yg x sehensem ketenye tu, jgn lupe mintak maap tau...!!! hahaha...

Anonymous said...

ye...isi minyak macam siput..tensen tensennnnn tunggu!!
ns

Ana said...

bahahaha.... sabau je la time tu... ta tahan kalau ingat ayat2 bebelan tu....

1. "tengok...tengok nanti, banyak sangat ke die isi"

2. "keta wira je... bukan banyak pun kalu isi penuh"

3. "dia tak tekan abis kot nozzle tuh"

4. "kalau isi diesel memang patut lama..."

masihkah kau ingat..hehe

Anonymous said...

gila kan..boley plak imagine wira tu isi diesel!!! pastu siap buat teori konspirasi..dia ada pasang tangki tambahan kat dalam..konon-konon curi minyak...adeehhhhhhhhh!!!!
ns

Ana said...

hahahaha.....kita memang kejammmmm.....