Thursday, October 6, 2011

Aku nda tau pun!

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia

Aku sebenarnya lama uda mo tulis entri guna bahasa Sabah. Ingatkan mau tunggu Sabahan itu ajarkan. Tapi asyik sibuk memanjang, Jadi aku pandai2 tulis ikut suka hati. Aku mo cuba juga...

Ehem Ehem...
Hari Selasa yang lepas aku pergi satu bank. Orang ramai bha. Rasa mau pengsan tapi nda cun la kalau pengsan di tempat public. Aku pergi sana sebab mau minta penyata bank. Aku amik nombor, Alahaiiiii panjang-panjang sebab ada satu ratus lagi orang mo tunggu. Tapi sabar aja la.

15 minit jua aku tunggu. Bosan uda tengok orang limpas depan aku dan tiba2 terlintas..."Eh, ntah2 kena isi borang?" Jadi aku buat-buat comel n tanya kerani di kaunter. Sambil kelip-kelip mata aku tanya..."Saya mo buat penyata bank, kena isi borang ka?" Pastu kerani tu wat signal dengan tangan minta buku bank aku sambil tanya..."Mo penyata bank ja kan"...Aku jawab "Ya..." sambil angguk laju-laju. Dan kesimpulannya sebelum jam dua aku uda ada di ofis menyambung tugasan.

Jadi rakan taulan sekalian. Kalau kamu mo penyata bank ta perlu ambil nombor. Wat ja muka comel dan sila ampaikan diri kamu terusssss ke kaunter ( yang teda pelanggan di situ ya ) tuk dapatkan penyata tu. Errr kalau bank len aku nda tau, tapi BSN boleh wat macam tu...

Tu aja. Lariiiii sebelum Sabahan yang tersayang itu ketawakan aku membabun buta.

No comments: