Sunday, October 21, 2012

DP FB...Yang Indah Saja Dipamerkan

Salam dari Jugra,

Bagi salam dan terus tempek pic ni...

Persoalannya, comelkah ini?

Sebagai mukadimah bicara, aku memang dilahirkan tak fotogenik. Zahirnya pun biasa-biasa sahaja. Bak kata orang tua-tua, sedaplah mata memandang. Muka suci tapi dalam hati niat asyik mo pekenakan orang ja.  Aku jarang tukar profile pic di FB. Melainkan masa aku rasa gatal tangan nak tukar yang biasanya berlaku time aku melagha. Mean, time aku perasan seperti aku masih ada bibik, dan kebetulan ada jugalah gambar yang sepertinya leh blah. Disebabkan aku tak fotogenik maka gambar yang sepertinya leh blah jarang-jarang leh dapat. Once in a blue moon omputih cakap.

Sekali tu aku dapat la plak pic yang bolehlahhhh...di capture masa nak gi keja, muka baru mandi, muka fresh. Nampak la semenggah sket. Bila di upload, banyaklah pulak komen-komen yang tak tau aku nak klasifikasikan macam apa. Ikhlaskah? Main-mainkah? Siniskah? Upload lak pakai hanfon, makanya keja nak edit memang susahlah jawabnya. Pening langau pun ada. Mula tu rasa malu la jugak. Risau la pulak orang cakap perasan cun, perasan muda, perasan bagus, perasan itu, perasan ini...

Tapi bila lelama aku renung pic ni, ni memang muka aku pun. Senyuman pun memang senyuman aku terpaling ikhlas dah tu. Takda pun aku juih mulut aku bajet mulut itik yang jadi trend skang. Kalu tengok lagi lama, macam gambar pasport pun ada. Lama dari lama kalau ditengok macam gambar dalam IC. Dan sebenarnya tiada apa yang istimewa pun pada gambar DP aku ni. Nothing. Makanya aku kekalkan ja lah DP aku ni. Gasaklah orang nak cakap apa. Bagi yang kata aku comel tu...Aku setuju je lah sebab bak kata Abang A - Apa yang kita/orang kata atau fikir adalah satu doa. Yeay...Tahun 2015 aku leh jadi covergirl majalah Kuntum. Yeay!

Eh!TuAjeLahKali.Bye!

2 comments:

eizra_one said...

senyum seindah surai yang membawa cahaya.senyumlah dari hati..dunia mu berseri :-)

Ana said...

kau tersenyum, ku tersengih...kemesraan menguntum...senyummmmm ^_^