Monday, July 15, 2013

5 Ramadhan 1434

Salam dari Jugra,

Hujung minggu adalah yang terbaik untukku sepanjang bulan puasa kali ni sebab aku takdelah mengantuk tak pasal-pasal. Ada kebarangkalian disebabkan aku tido leh tahan lama jugak semalam. Biasa tidur 15 minit atau kurang. Kali ni sampai 1 jam. Melampau kot. Nasib ja badan tak jadi lemau.

Paginya aku layan Running Man dengan Amni. Sambil lipat kain rasanya. Tapi atas laporan pemantauan abang kawasan, aku layan Running Man sehabisnya. Habis Running Man baru lipat kain. Eh...Eh...Macam palsu ja laporan tu. Yang penting final outcome. Sumer kain siap dilipat tersusun rapi dalam almari.

5 Ramadhan juga menyaksikan aku sorting kain baju barang yang aku tak guna tuk di infakkan. Banyak juga rupanya. Aku yang separa shophaholic ni pun dah banyak cenggitu. Cer bayangkan shophaholic tegar. Pasti lebih banyak. Tu baru master bedroom. Barang di bilik lain belum di sorting sepenuhnya. As usual, work by target. 5 Ramadhan kemas masterbedroom okey. 6 Ramadhan bilik kembar? Seems this method working successfully either at workplace or at home. Yeah...Ku gembira...Mungkin inilah dia kebahagian. Satu hari di Hari Raya...(lagu raya mood walhal baru puasa 5 hari...T_T)


Menu 5 Ramadhan :-
Ayam Masak Lemak Kuning
Colorful Mixed Vege
Ulam-Ulam Sambal Belacan
Fried Popiah ala Running Man
Soya Cin Cau
Kurma Akak Mariani

Amni tolong aku memasak. Beriya dia nak tolong. Secara seriusnya, menguji kesabaran bila dia tolong sama. Suh goreng belacan dia tumpah-tumpahkan bila mengacau belacan di kuali dalam kadar pecutan yang agak tinggi, suh kupas kulit keledek, habis berterabur atas lantai. Aku faham itu proses pembelajaran. Cuma sebab aku berpuasa, suhu badan cepat naik tak pasal-pasal. Anyway thank you sayang. Mudah kerja ibu Amni tolong sama. Nanti dah besar kita gosip sama-sama sambil masak okay. Hiks.
 
Sambal belacan tu dia yang tumbukkan dengan begitu padu dan bersemangat. Aku rasa satu blok PS2 tahu kami berbuka dengan sambal belacan petang tu. Hehe

Eh!TuAjeLahKali.Bye!

No comments: