Monday, February 23, 2015

Juara Liga Bola Jaring KMNS 2014

Salam dari Senaling,
 
Kemain tajuk entri kan? Ni cerita peram. Terperasan masa nak pick pic dari bluetooth folder. Heiii...Kejayaan luar biasa ini harus dipetakan dalam blog. Harus!
 
Luar biasa sangat sebab ini ialah pasukan Bola Keranjang KAKOM 2014 + seorang player netball KAKOM + 3 orang pensyarah Sains Komputer. Nama group pun ad hoc. Ternampak dalam kertas undi nama HoneyBee. Terus aku tukar nama dari unknown kepada nama HoneyStar. Kreatifkan aku?
 
Liga berlansung dalam satu bulan setengah jugalah. Dari musim tengkujuh sampaila musim panas bermula. Tapi okaylah. Tak penat macam KAKOM, main hari-hari sampai terhidrat letih melampau. Cehhh...aku bukan player pun, tapi leh rasa perasaan tu.
 
First game kami lawan HoneyBee. Ketulahan meniru nama agaknya. Terus jumpa group yang agak kuat, sebab aku kenal durang. Kawan-kawan aku dalam team netball kolej. Dahla budak-budak basket ni ta tau peraturan. Jangan kata budak, aku pun tak berapa nak reti sebenarnya. Aku kan GD kehormat. Asyik kena prittttttt ngan pengadil. Bose kawe.
 
Hasil game pertama, kalahlah kami...9-11 rasanya. Tak ingat sangat. Yang pasti kalah.
 
Tapi perjuangan harus diteruskan. Game kedua pun agak sengit. Seri. Game ketiga ja yang senang. Kami menang. Dengan keputusan keseluruhan 1 menang, 1 seri dan 1 kalah, nasib kami bergantung kepada keputusan permainan seterusnya. Rezki budak-budak, dapat kami melangkah ke suku akhir.
 
Suku akhir sengit, tapi kami menang. Dapat masuk separuh akhir, pun sengit. Dan akhirnya akhir. Keputusan dari suku, separuh sampai akhir sumer keputusan yang tidak disangka-sangka. Habis ja game aku mesti lompat-lompat buat bulatan sambil cakap, "wehhh kita menang wehh...tak sangka". Hahaha. Lawak pulak bila aku ingat-ingatkan.
 
Game terakhir kami jumpa semula HoneyBee. Betul-betul ketulahan ke apa ke, aku pun ta tau. Cuak juga sebab kami pernah kalah dengan HoneyBee.
 
Final game sangat dramatik. Mulanya keputusan terikat, saling keja mengejar satu mata. Masuk separuh masa kedua kami ketinggalan. Masa tu aku rasa budak-budak dah down. Tiba-tiba aku yang pendiam (ehem) di dalam game, menjerit-jerit pulak kata..."Durang menang tak mudah k, tak mudah".

Memang bajet dalam kepala, mesti kalah ni, tapi tanak lah main tah apa-apa. Mesti fight! Miracle do happen. Bila aku tengok papan markah pada minit-minit terakhir..."Eh, beza satu mata?" Rasa macam jauh ketinggalan. Ketika kami mendahului satu mata...Tetiba wisel penamat di tiup...Pritttt
 
Menjerit-jerit kami. Giler ah main game macam ni. Memang terpahat dalam ingatan sampai bila-bila. Syukur aku dikurniakan ingatan manis yang mungkin boleh membawa kepada diabetis tahap dua ketika aku masih lagi beruasaha untuk menyesuaikan diri di KMNS. Masa taip ni pun aku tersenyum-senyum, terasa-rasa perasaan hepi tu, sehingga hayat dikandung badan...Insha Allah.
 

Best giler saat ni. Subhanallah tau perasaan tu. Inilah dia 3 pensyarah Sains Komputer yang sporting bila sampai bab outdoor. Perkenalkan dari kanan, Linda dan Am.
 
Ta jumpa pulak pic yang ready :) Tapi ini lah dia team HoneyStar,
Juara Liga Bola Jaring KMNS 2014/2015. Ehem
 
Aku hepi ni, jomla hepi sama-sama. Bye korang.

No comments: