Sunday, May 15, 2016

Gunung Angsi 2016

Salam dari Senaling,
 
Impian kami sebenarnya nak cycling pusing Bukit Putus, tapi disebabkan satu jejari rim basikal best friend patah maka kita hiking je Gunung Angsi. Baik.
 
Aku dah pernah pergi pertama kalinya ke Gunung Angsi pada 2014. Cerita lanjut leh klik sini. Cuma tuk entri kali ni aku nak pesan SATU perkara ja. Penting! Sebab dah banyak kali kena tapi tak beringat juga.
 
Pesanan mutlak : Tolonglah kerat kuku jari kaki sebelum hiking. Tekanan sangat terasa bila nak turun gunung. Aku da kena tiga kali. Sungguh poyo ganda tiga ploh dua. Adehhh...
 
Selebihnya nak belanja gambar jer. Hehe.

My favourite pic. I envy him so much. Cuba juga nak buat macam ni. Haram ta jadi. Itulah alam. Indahnya ia setiap inci setiap detik. Kalaulah lensa dapat capture semua keindahan alam yang tampak di pandangan mata dengan begitu terperinci; Memang maksimum Wow akak bagi. Nampak tak betapa kurangnya ilmu fotografi akak. Masih belajar dan akan terus belajar.Sebab akak minat.

Satu lagi pic yang aku suka. Ralat bila ada timer plak. Nak buat sekali lagi pic macam ni pun bukan main payah.

Pic ni dicapture masa aku nga lari di trail Gunung Angsi yang landai. Tak plan any action. Tapi dapat momen macam ni. Teringat pulak aku pada Bella dalam cerita Twilight. :)

Sama tak? Sama tak? Mihmih
 credit photo to google.
 
Ni best friend I yang jejari rim basikal patah tu punya idea. Punya banyak pic dia macam ni dalam camera memory. Aku pun try juga posing macam ni. Ya, memang nampak rare. Nampak hipster. Nampak remaja. Puiii. Tuk akulah. Tuk orang lain mungkin lain pendapatnya. :)
 
Kesimpulannya; Mula hiking memang rasa excited dan seronok. Sampai ke puncak pun aku masih okay lagi. Bila nak turun, mulalah terasa sesal seberat 0.00005g. Tambahan pula aku mengalami simptom-simptom kes berulang. Kes lupa nak kerat kuku jari kaki. Tah bila nak insaf. T_T
 
Tapi bila tengok balik semua pics. 
Rasa nak ulang naik gunung lagi plak.
 
Species hikers memang normal kot rasa macam ni. Kot. Kan?
 
Next time hiking. Ingat Allah. Ingat kuku kaki.
 
Daaaa... Bye!

No comments: