Thursday, September 15, 2016

Jangan Berkira Sangat Boleh Kan?

Salam dari Senaling,

Akhirnya aku berjaya menyelesaikan misi pertama untuk Basketball Team KAKOM 2016/2017. Friendly match with their seniors.

Paling epic, seniors yang dapat hadir adalah gabungan dari dua sesi. Basketball Team KAKOM 2014/2015 dan Basketball Team KAKOM 2015/2016. Alhamdulillah.
Terima kasih banyak-banyak sudi datang, seniors. Terima kasih juniors semangat nak stay dan belajar sampai matahari tegak atas kepala di court pada hari Ahad yang indah. Terima kasih the real coach bawa anak bujang sekali berpanasan. Terima kasih basket team boys yang jadi referee dan pengkritik bebas tak berbayar tepi padang.

Hoihhhh... ramai rupanya yang mengorbankan masa hujung minggu mereka. Kau ingat kau seorang je ke yang berkorban? Puiii...

Aku kena ganti cuti hari raya pada hari Sabtu 13 Ogos 2016. Penat mental bila kena kerja pada hari Sabtu walau pun sebenarnya kau dah cuti awal Hari Raya tu tak sedar diri. Manusia biasa macam tu lah gayanya.

Lepas tu kena set tarikh nak friendly ngan ex students punya payah. Ye lah, semuanya dah bertebaran tak setempat. Macam-macam hal nak selesaikan. Mereka datang tanpa bayaran. Pusing punya pusing tarikh, akhirnya terpaksa juga aku set pada 14 Ogos 2016. Ahad.

Ya, aku bekerja 7 hari seminggu minggu tersebut.

Double penat mental jadinya. Pada ketika ini, shaiton nirrajim sudah membisikkan kata-kata jahanam. 
Boleh ja kalau tak buat friendly. 
Buat apa penat-penat nak set game.
Sabtu kerja, Ahad pun kerja.
Padan muka, sendiri cari pasal.
Patut duk rumah spend masa ngan family kunun walhal kalau duk rumah sibuk layan insta fb coc clash royale
Awal seminggu mood aku dah start swing back and fourth. 

Aku tak sedar, kini pendapatan aku lebih tinggi.
Pendapatan tinggi tanggung jawab lebih banyak.

Tak sedar kerjaya aku sekarang dipermudahkan berbanding 6 tahun lepas.
Sekarang lebih berfokus, boleh lah fikir nak buat kuiz, buat aktiviti gelak-gelak ngan students.

Tak sedar selalu curi masa ketika bertugas.
Yang ni I prefer to reserved my comment. Heeeee rasa bersalah tetiba wekkk padan muka.

Jadi kenapa merungut bila kena bertugas lebih?
Kalau bukan aku yang nak set friendly match, siapa lagi?
Takan nak syok sendiri main kita-kita ja, students tak belajar apa-apa?
Dahlah jarang-jarang turun masa players berlatih. Pastu mengidam nak dapatkan pingat emas, kecoh-kecoh nak update Facebook, Insta, blog happy-happy?


Hari Selasa dua minggu lepas tu gi IPGRM, friendly. Balik malam. Warning siap-siap, dilarang merungut. Nampak tak saya bagi dua peace sign lagi. Happy ja walau pun kalah. Hohoho

Empat minggu lepas tu set ke KMS pula. Yang ni aku tak dapat pergi sebab Amni nak UPSR minggu tu. Kalau idak terkinja-kinja hakak nak pergi tau. Aku deal ngan manager basket yang posing manja atotototo. suh beliau pula bergilir iring budak-budak kali ni.

Aku nak belajar untuk syukur sentiasa. Syukur dalam-dalam dan panjang-panjang.
Apa lagi yang ingin kita cari, kalau bukan keberkatan dalam setiap pemberianNya? Kan?

Bye loves.

No comments: