Monday, January 30, 2017

Azam Nombor Lima Belas Tahun 2017

Salam dari Senaling,

Azam nombor lima belas bagi tahun 2017 ialah usaha beriadah minimum lima kali seminggu. Dah nak masuk bulan Februari, Alhamdulillah terlaksana.
 
Kesian kat aku. Dah setahun pegang Samsung Nota Tiga. Baru bulan lepas tersedar yang dalam fon ni ada built in apps yang awesome tuk menyokong azam ni. Kasihan betul.

Paling jakun bila rekod menapak secara auto akan di update setiap hari. Selama ni aku fikir 10k steps sehari tu leh cover dengan berjalan ke sana ke mari ke kelas. Excuse me... Tak cukup hokay.

Barulah aku tahu sebab pa masa Fun Run/Jamboree kalut kebanyakan runner/rider bawa fon. Rupanya nak tengok rekod larian/kayuhan berkilometer tu. Teruja sendiri tengok hasil seni berlari/mengayuh (boleh juga rekod tuk hiking, dan walking). Teruja tengok yang kau mampu pergi berkilo-kilo meter rupanya... 
 
Antara seni beriadah bagi tahun 2017. Semua hasil seni ni ada nama. Kutu Bertanduk. Serabut Perut. Bila Hatiku Kau Sakiti dan Gajus Berbuah Cinta.

Satu gi, teruja dapat tengok kalori yang terbakar. Rasa tak bersalah minum teh halia gelas besar bila menatap rekod macam ni.

Rekod pembakaran kalori terbanyak setakat 1 Februari 2017. Kalau hari-hari macam ni, memang huhuiii macam-macam aku leh makan.

Doakan moga aku istiqamah. Aamiiin. Istiqamah beriadah bukan part macam-macam aku leh makan tu ya. 😀

TQ tolong aminkan & bye loves...

No comments: