Sunday, January 9, 2011

... aktiviti menyibukkan diri...

Antara aktiviti menyibukkan diri pada hujung minggu. Dua tiga menjak ni, dua hari cuti mesti rasa panjang.... dan akan jadi malas semacam... Keje nak tido jer...... Cane cuti seminggu next week... aduhaiii......

A. Tengok CD, pinjam dari Ezy Video. Pinjam sampai 5 CD... Antaranya:-
1. Jumbo si Gajah Biru - animasi, karikatur memang menarik. Menceritakan tentang sejarah Thailand, part Raja2 dier... tak faham sangat. sebab on off tengok citer ni....
2. Labu Labi - citer evergreen yang memang tak jemu nak tengok... ketawa gak sorang2 tengok citer nie walau pun mata mengantuk giler. Nak tau punya pasal.....
3. The Last Airbender.... citer katun dier kat tv9 memang aku dah lama tengok... jarang miss. tapi tak sangka filem dier pun best. Rasa nak tengok lagi sekali. Berebut lak ngan Amni sebab dia nak tengok Jangan Pandang Belakang Congkak 2.
4. Jangan Pandang Belakang Congkak 2.... okla citernya.... sebab aku tak berapa gemar ngan hantu, momok, jampi serapah, dan apa2 yang sewaktu dengannya... Tapi nak sibukkan diri la katakan...

The Best aku rasa The Last Airbender. Tak sangka tengok citer nie aku boleh lupa segala-galanya...... terlupa nak lipat kain di depan mata...^__^

B. Melayan bukan setakat anak2 tapi dengan anak2 jiran sekali...
Belakang umah aku ada anak jiran aku yang petah berkata2... Sophia berusia 6 tahun. Seronok layan dier bercakap.... Paling tak tahan bila dier tanya pasal bab Allah... Allah ke yang beranakkan kita...? Cane nak jawab tu? kalau aku aku explain pasal ovum, sperma, mitosis, meiosis dier paham tak...?

C. Berblog
Tak tau pesal aku lebih suka berblog dari ber FB.... sebelum ni pun aku berFB sebab nak main games. Tapi tetiba jadi boring lak main games..... Banyak citer nak citer, banyak mende nak diluahkan.....

Last but not least..... jangan jadi malas, jangan asyik nak tido walau dengan mata terbuka.... "Bangun!Bangun!"...... banyak mende nak dibuat tau!
Aku betul-betul dan akan kekal OK all the time!

No comments: