Friday, October 27, 2017

Resepi Mudah : Nasi Goreng Kunyit

Salam dari Senaling,

This menu special, and authentic too. Selepas aku post di Insta aku berani la cakap menu ni special dan unik. Sebab belum ada pengikut (follower adalah pengikut la kan?) yang mengaku pernah makan atau masak nasi goreng ni.


Bahan-bahan :
Nasi sejuk semalam
Udang kering (rendam sampai lembut)
Bawang besar, bawang putih
Cili padi
Hirisan daun kunyit (inilah star nya)

*Bawang, cili padi dan udang kering tumbuk sekali

Cara masak punya senang :
 Yang ditumbuk tu goreng agak-agak garing
Masuk nasi sekali ngan daun kunyit pun boleh. Nak masuk lepas nasi sebati pun boleh.
Perasakan.

 Siap. Tambah keropok ikan tamban pun best rasanya 😋

Nasi goreng ni, mak aku selalu masak masa aku kecik-kecik dulu. Dalam darjah-darjah gitu. Aku suka nasi goreng ni. Rasanya unik la tuk aku dan ala-ala nostalgia mengimbau zaman Cinderella.

Trylah mana tahu leh wat niaga dan jadi viral. Quote nama blog aku dan mak aku kalau ditemu ramah dek pengacara JJCM nanti tau. Hehe. Eh, kat blog ni memang resepi yang senang dan mudah nak cari bahan dan mudah nak masak je aku bagi. Dah, gi kesat air mata kalau resepi tahap Michelin yang kau dambakan.

Bye sayam-sayam.

No comments: