Tuesday, May 23, 2017

Langkawi 2017 - Mini Reunion d'Navigators

Salam dari Senaling,

Langkawi lagi. Hatrik empat tahun berturut-turut aku buat kunjungan muhibah ke Langkawi. Kali ni buat kelainan ~ kunjungan muhibah bersama d'Navigators.

We are celebrating 22th years of friendship; and counting more...

Pya, aku, Dz & Elly

Jangan ta tau, masa sekolah menengah aku ada geng. Siap bernama, 9 Navigators. Gaya ada samseng tapi hati manyak baik. Mini reunion kali ni berempat ja. Seorang dah dijemput Ilahi dua tahun lalu. Dari sembilan jadi lapan. Empat orang lagi ada komitmen lain. Yang empat ni ja berkelapangan. Itu pun Alhamdulillah sangat-sangat. Susah woooo nak buat reunion. Walau pun mini.

Elly paling excited dapat gi Langkawi sebab dah sepuluh tahun tak mai sini. Aku dah Pya tahun lepas dah wat kunjungan. Dz malas nak citer. Oghang Kedah kot. Jadi aktiviti di sini banyak dipengaruhi oleh Elly.

Hari pertama (Khamis) tak pi mana-mana spot pun. Flight delay sejam sebab cuaca tak baik di Langkawi. Hanya mencari barang keperluan yang perlu tapi tertinggal di Langkawi Fair Mall. Singgah HIG mall (survey harga choc plus beli sikit wat makan) dan lepak di HIG foodcourt sementara nak tunggu Dz sampai di jeti.  Kecuali Elly, sempat singgah MRSM Langkawi amik sampel tuk PhD dia. Memang betul-betul menyelam sambil minum air hakak ni. Malamnya kami jalan-jalan di pekan Chenang. Balik hotel, sembang sampai jam dua sambil makan choc. Terbaik sangat berat aku naik dua kilo lepas balik dari Langkawi.

Hari kedua barulah proper sikit itinerary kami. Walaupun hujan pagi tu, Alhamdulillah time kami keluar hujan dah reda. Jadi dapatlah breakfast di Pak Malau Nasi Dagang.

Dapat juga sekeping Pak Malau wat peace.

Pastu gerak ke Oriental Village. Tahun lepas pakej lain tahun ni pakej lain pulak. Lebih murah. Pakej basic, RM40 dapat masuk SkyCab, SkyRex, SkyDoom dan 3D Art Langkawi. Hoih murah. Serius.

Tahun lepas kabus tebal, tahun ni rezeki Cik Elly clear. Dia yang beriya nak naik SkyCab.

Pya yang gayat tunggu sejam lebih di bawah sementara kami ke SkyCab dan SkyBridge. Sampai mengantuk member tu tunggu. Turun bawah, teman Dz solat pastu makan Subway dan sambung explore 3D Art. Haaaa yang ini first time aku masuk di Langkawi.







Antara scene menarik dalam 3D Art Langkawi. Termasuk ini, dah tiga Muzium 3D yang aku masuk. Port Dickson, Penang dan Langkawi. Sesuatu yang sangat menarik di sini ialah pertunjukan di hall yang paling besar. Kagum aku dengan teknologi canggih manggih sekarang. Oh, muzium 3D Art ni adalah yang terbesar di Malaysia, Kedua terbesar di dunia. Disebabkan dah sekali ngan pakej SkyCab aku rasa semua orang akan masuk ke sini. Silalah enjoy dan wat poyo masing-masing! Kehkeh

Sehari suntuk di Oriental Village, jam lima baru selesai dan terus zoom ke Laksa ikan sekoq. Merasala aku akhirnya laksa ikan sekoq gerai merah yang aku tak dapat last year. Tapi member-member aku kata kurang kaw sebab kurang masam. Citarasa masing-masing kan. 

Selesai makan, baru balik hotel. Aku bajet nak gi pantai, kalau tak pergi kang gerenti aku membuta di bilik. Penat hohohoooiiii.



Ini Pantai Tengah. Dari sini boleh nampak Pantai Chenang yang happening tu. 

Malam tu kami round Chenang, cari coklat, dan dinner. Lepas dinner gi massage kaki. Huhu

Sambung Part 2 esok. Bye!

No comments: