Sunday, August 20, 2017

KAKOM 2017 : KM Negeri Sembilan (update)

Salam dari Senaling Negeri Sembilan,

Akhirnya KAKOM 2017 bertandang di kolej sendiri. Seperti yang aku mention di entri-entri lama, Alhamdulillah tak bawa team. Tercapai hajat. Pun sebab kebetulan KAKOM kali ni menyediakan pelajar tuk SIPMA (Sukan Institusi Pengajian Tinggi), maka permainan basket tada. Yeah. Allah jualah perancang terhebat. Dalam aku kata aku tak nak aku tak nak Incik suami duk request tayah bawa team bertahun-tahun, ngam tahun ni KAKOM jadi cenggini.

Kali ni aku jadi Pegawai Penyelaras Permainan Bola Jaring. Bawah terik mentari lagi jugalah gayanya, tapi aku suka ja. Outdoor mean more oxygen. Allahuakbar, nikmat terindah tu.

Meeting pertama aku dah pergi, 50% faham 50% lagi aku tunggu hari Rabu baru aku study semula. Persediaan KAKOM dicelah-celah kesibukan tugas hakiki. Harus plan baik-baik sebab aku mudah stres kalau apa aku plan tak tercapai.

Tugas pertama aku buat semalam, join kontraktor ukur padang netball don't play-play.


Aku menyaksikan kontraktor berdua ni ukur padang ikut ukuran NBA. Yang tengah-tengah tempat C mula tu, aku yang tandakan pancangnya. Susah rupanya nak jadikan rectangle. Siap bagi tepukan gembira bila akhirnya dapat ukuran yang tepat dan betul. Pastu aku cabut, haha banyak plan hujung minggu perlu digapai.

Petangnya aku ajak kembar ke sini, check line, check lubang-lubang sudah diletak pasir or not. Petang semalam juga, datang kontraktor cabut dan pasang tiang netball, sambil-sambil aku dan kembar main apa-kebende-permainan-lari-lari-leh-tahan-penat-hoiii. 

Doakan cuaca indah-indah, segalanya dipermudahkan untuk lima hari berlansungnya KAKOM 2017 bermula 24 Ogos - 28 Ogos 2017. Amiinn.

Baru teringat tak bagi laporan pada PT Bola Jaring. Heeee...



Hari ni habis, yeay dan inilah team sukarelawan bagi permainan Bola Jaring KAKOM Zon Selatan bagi tahun 2017. Aku tak tau nak mention apa sebenarnya tugas aku. Aku cakap Penyelaras Permainan Bola Jaring, tapi ramai yang ingat aku bawa team bola jaring. Salah tu salah! Member buletin banyak kali whatsapp tanya sal gambar. Aku bagilah gambar-gambar di bawah.




Bukan yang ini balas durang. Gambar akak ngan team bola jaring. Adehhhh...


Inilah antara prospek kerja penyelaras permainan Bola Jaring. Memastikan segalanya berjalan dengan lancar, selamat dan segala yang baik-baik kejadiannya sewaktu kejohanan berlansung. Yang bawa team tu pengurus atau jurulatih 😆

Tapi tugasan yang aku pikul ni, Alhamdulillah membahagiakan. Seronok pulak jadi penyelaras. Nak offer diri tahun depan, Matrikulasi Selangor lak jadi tuan rumah. Caner tu?

Nak bersiap, nak gi Majlis Penutupan KAKOM 2017. Yeay yeay yeay *goyang dumang*

Bye

1 comment:

lin said...

moh nanti kite berpanas bersama2 yek. hikhik..